La feuille de route de l’apprentissage de Canada 2067 : Principales recommandations
In a time when most Canadian youth disengage from science, technology, engineering, and mathematics (STEM) studies before high school graduation, we need to better prepare them for a future where disruptive technologies and changes in the labour market will reward highly skilled workers. Thousands of Canadians contributed to the development of the Canada 2067 Learning Roadmap – a set of key recommendations to ensure Canadian youth will be prepared to contribute and thrive in an ever more complex and technologically intensive world.
To learn more about the dynamic conversations about the future of science learning in Canada, take a look at the summary of our National Leadership Conference or Youth Summits.
The recommendations of the Learning Roadmap will also support Canada’s commitment to meeting the United Nations Sustainable Development Goal #4 – ensuring inclusive and equitable quality education for all. Learn more.
Les méthodes d’enseignement :



Les méthodes d’apprentissage :



Les apprentissages :



Qui est concerné :



Où mène l’instruction :



L’équité et l’inclusion :


Élaborées dans le cadre d’une démarche d’un an impliquant la participation de divers intervenants, la collecte d’idées et l’examen de lignes de conduite à l’échelle mondiale, les recommandations de Canada 2067 visent l’année du bicentenaire, quand les adolescents d’aujourd’hui en seront à envisager leur retraite. En suivant les liens ci-dessous, on peut accéder à la Feuille de route de l’apprentissage de Canada 2067 et aux documents connexes :